< Terug naar vorige pagina

Project

Het effect van sensorische technologieën op consumentengedrag via haptische inbeelding in een digitale context (R-13401)

De COVID-19-pandemie en de daaropvolgende veranderingen in de gewoonten en voorkeuren van de consument hebben het online winkelen een boost gegeven. Een waargenomen barrière in de online aankoopreis van de klant is echter het gebrek aan sensorische input, fysieke inspectie en probeermogelijkheden voor de online aangeboden producten. In dit project onderzoeken de Marketingonderzoeksgroep en het Expertisecentrum voor Digitale Media van de Universiteit Hasselt het effect van sensorische technologieën (bv. VR met of zonder haptische feedback) op haptische inbeelding en het daaropvolgende consumentengedrag in een online winkelomgeving.
Datum:1 jan 2023 →  Heden
Trefwoorden:online winkelen
Disciplines:Menselijk informatiegedrag, Computergraphics, Mens-machine interactie, Virtual reality en gerelateerde simulatie, Consumentengedrag, Marketingkanalen en retailing, Marketingcommunicatie