< Terug naar vorige pagina

Project

Wetenschappelijk onderzoek naar kwaliteitsvol tweetalig onderwijs Ned-VGT: rapport, leidraad en aanbevelingen Kwaliteitsvol tweetaling onderwijs Nederlands - Vlaamse Gebarentaal. (VGT)

Dit project omvat het wetenschappelijk onderzoek naar de effectiviteit van tweetalig onderwijs (Nederlands/Vlaamse Gebarentaal (VGT) voor VGT-talige kinderen en de praktische uitwerking ervan, met als doel een kwalitatieve organisatievorm te ondersteunen in Vlaanderen. Het consortium zal nagaan welke organisatievorm(en) als effectief beschouwd kunnen worden, welke werkbaar zijn binnen de Vlaamse context, hoe een kwaliteitsvolle taalontwikkeling van beide talen (Ned-VGT) gewaarborgd kan worden en er zullen vakdidactische vraagstukken opgelost worden i.v.m. het taalleren bij VGT-talige kinderen. Het onderzoek zal resulteren in een onderzoeksrapport, een praktische leidraad en een gedetailleerd beleidsadvies. 

Datum:3 okt 2022 →  30 sep 2023
Trefwoorden:Flemish sign language
Disciplines:Gebarentaal, Inclusief en speciaal onderwijs, Taaldidactiek, Taalverwerving