< Terug naar vorige pagina

Organisatie

Vlerick Business School

Research Institute

Tijdsduur:1 jan 1953 →  Heden
Organisatieprofiel:
Vlerick Business School is een internationale business school, gevestigd in België, in het hart van Europa. Elk jaar schrijven zo'n 500 studenten zich in voor master- en MBA-opleidingen op de campussen van Brussel, Gent en Leuven. Ruim 5.000 executives volgen de management development programma's. Bovendien is Vlerick een van de weinige business schools ter wereld met een drievoudige accreditatie: EQUIS, AMBA en AACSB. Zowel de Financial Times als de Economist Intelligence Unit hebben de School consequent gerangschikt als de nr. 1 in de Benelux en in de top 20 in Europa. Vlerick combineert academische kennis met hands-on business expertise - een dynamisch evenwicht dat ondernemerschap en innovatie stimuleert. Ons motto is: “Gezamenlijk kennis omzetten in actie en actie in kennis”. Binnen onze onderzoeksstrategie streven we naar gedegen en relevant onderzoek dat impact heeft op het bedrijfsleven en de samenleving (rigoureus, relevant & impactvol). We kregen recent het label "pioneering school" door het Responsible Research in Business & Management (RRBM) netwerk.

Vlerick Business School wordt internationaal erkend als een toonaangevende academische instelling met een sterke traditie van innovatief en onafhankelijk onderzoek. Dit wordt bereikt door te investeren in academisch onderzoek (bijvoorbeeld door PhD's en door te publiceren in toptijdschriften) en in onderzoek met en voor bedrijven. 

Onze docenten en onderzoekers voeren rigoureus en relevant wetenschappelijk onderzoek uit op verschillende gebieden van de managementwetenschappen. Om de onderzoeksinitiatieven te focussen, investeert Vlerick strategisch in twee multidisciplinaire kerndomeinen: ondernemerschap & innovatie en digitale transformatie. 
Trefwoorden:Accounting & Financieel Management, Bestuur & Ethiek, Digitalisatie, Ondernemerschap, Duurzaamheid, Human Resource Management, ICT & Business Process Management, Innovatiemanagement, Marketing & Sales, Operations & Supply Chain Management, People Management & Leiderschap, Strategie
Disciplines:Toegepaste economie, Marketing, Economische ontwikkeling, innovatie, technologische verandering en groei, Management, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Artificiële intelligentie, Informatiewetenschappen, Informatiesystemen, Transportplanning, Transport impactanalyse, Milieu- en duurzame planning, Slimme steden, Energieopwekkings-, conversie- en opslagtechniek niet elders geclassificeerd, Zonne-energie, Energieopslag, Toegepaste psychologie, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Consumentenpsychologie, Psychologie van technologische ontwikkelingen, Werk- en organisatiepsychologie, Psychologie van sport en fysieke activiteit, Gezondheidspsychologie, Kennisrepresentatie en machine learning, Neurocognitieve patronen en neurale netwerken, Sociale psychologie, Bedrijfsadministratie en boekhouding, Maatschappelijke gezondheidszorg, Gezondheidszorgmanagement, Ziekenhuiswetenschappen en -management, Mathematische en kwantitatieve methoden, Economische geschiedenis