< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Brussels Centrum voor Talenstudie
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 77 results
- Stefanie Keulen (Verantwoordelijke)
- Mariela Andrade (Lid)
- Krenare Cerkini (Lid)
- Saioa Cipitria (Lid)
- Silke Coemans (Lid)
- Yasmin Crombez (Lid)
- Bastien De Clercq (Lid)
- Ludovic De Cuypere (Lid)
- Stefano De Pascale (Lid)
- Mathieu Declerck (Lid)
Projecten
1 - 5 of 5
- MovIt Moving Italian(s): standaardtaalverandering en migratieVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- Betekenisverandering in tokenruimte: een tokengebaseerde computationele benadering van diachrone prototypesemantiekVanaf1 apr 2023 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
- Real of virtual? Een ecologisch valide perspectief op taalcontroleVanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
- OZR Opvangmandaat: Is CLIL voordelig voor iedereen ? Onderzoek naar de effectiviteit van Content and Language Integrated Learning in heterogene taalcontexten aanwezig in Brusselse scholen van de Vlaamse Gemeenschap.Vanaf1 nov 2022 → 31 dec 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Van dialectische chaos naar linguïstische uniformiteit? De rol van standaardisatie en dialectcontact in vroegmodern AntwerpenVanaf1 nov 2022 → HedenFinanciering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 88
- Spanish in Berlin
Auteurs: Philipp Krämer
Pagina's: 247-279Aantal pagina's: 30 - How to queer your (English) class(2023)
Auteurs: Jill Surmont, Katrien Roebben, Joost Vaesen, Maggy Brusselmans, Matthias Verdoodt
Pagina's: 305-327Aantal pagina's: 23 - Big Pimpin’. Een big data-benadering van de verspreiding van het leenwoord pimpen in het Nederlands(2023)
Auteurs: Dirk Pijpops, Stefano De Pascale, Freek Van de Velde, Eline Zenner
Pagina's: 73-113 - Assessing the complexity of lectal competence: the register-specificity of the dative alternation after give(2022)
Auteurs: Alexandra Engel, Jason Grafmiller, Laura Rosseel, Benedikt Szmrecsanyi
Pagina's: 727-766 - Challenges and procedures in transferring fully metaphorical terms in the EU’s multilingual institutional setting(2024)
Auteurs: Kätlin Järve, Koen Kerremans
Pagina's: 11-32 - LA ENSEÑANZA DE LOS MARCADORES DEL DISCURSO EN LA CLASE DE ELE: ANÁLISIS DE LOS MECANISMOS DE TRANSFERENCIA PRAGMALINGÜÍSTICA EN EL APRENDIZAJE DE LENGUAS AFINES(2024)Volume: 1
Auteurs: Valentina Di Nunno
Pagina's: 323-346Aantal pagina's: 23 - Laudatio bij de uitreiking van de Prijs van de KANTL voor Taalkunde(2022)
Auteurs: Wim Vandenbussche
Pagina's: 102-103 - Dilemmas and tensions as drivers of change in engaged research and learning communities.(2022)
Auteurs: Linde Moriau, Martina Temmerman, Minne Huysmans
Pagina's: 41-52Aantal pagina's: 13 - The acquisition and processing of a subregular morphosyntactic structure in German as a second language(2022)
Auteurs: Eva Marie Koch, Alex Housen, Aline Godfroid
Aantal pagina's: 261 - A CDA Approach to the Translation of News Discourse in the Context of International Conflict: The Joint Comprehensive Plan of Action(2024)
Auteurs: Masoumeh Rahimi
Aantal pagina's: 323