< Terug naar vorige pagina

Project

De Europese Unie en de informatiekloof - een politiek-wetenschappelijke analyse van de werking van Directoraat-Generaal Communicatie bij de Europese Commissie

Dit onderzoek focust zich op de kloof tussen jongeren en de EU. Meer specifiek wordt er gekeken naar welk beeld jongeren uit het laatstejaar middelbaar hebben van de EU, of ze zich er al dan niet mee identificeren en hoe zij de notie Europees burgerschap interpreteren. Tevens wordt er gekeken naar de rol van leerkrachten in het verschaffen van infor en kennis over de EU en in welke mate zij het concept Europees burgerschap overbrengen op hun leerlingen en welke inhoud daar wordt aan gegeven.

Datum:1 mei 2010 →  31 jul 2010
Trefwoorden:Europese Unie, Europese identiteit, burgerschap, jongeren
Disciplines:Politiek gedrag, Politieke theorie en methodologie, Multilevel governance, Andere politieke wetenschappen, Andere economie en bedrijfskunde, Burgerschap, immigratie en politieke ongelijkheid, Internationale en vergelijkende politiek, Politieke organisaties en instellingen, Nationale politiek, Openbaar bestuur