< Terug naar vorige pagina

Project

Onbedoelde effecten van marketing trends op regulatory focus en geassocieerde gevolgen / Consumentenlabo

Vooreerst zal worden onderzocht of marketing trends zoals het uitbreiden van assortimentgrootte en toegenomen gebruik van afbeeldingen van luxe en invloed uitoefenen op de regulatieve focus van consumenten. Ten tweede wordt nagaan in welke mate veranderingen in die regulatieve focus gepaard gaan met mogelijke negatieve gevolgen voor individuele consumenten en de maatschappij in het algemeen.
- Huidig project onderzoekt of status aspiraties een kwantitatieve mindset activeren die leidt tot een voorkeur voor numerieke informatie. Bovendien wordt onderzocht welke de mogelijke gevolgen zijn van een dergelijke informatievoorkeur op consumentenbeslissingen, -keuze en op de tevredenheid met consumptie, in het bijzonder van ervaringen.

Datum:1 okt 2008 →  30 sep 2018
Trefwoorden:keuzevrijheid, regulatieve focus, luxe, consumentengedrag
Disciplines:Toegepaste psychologie, Marketing, Sociale psychologie