< Terug naar vorige pagina

Project

Het verbeteren van de service innovatie performantie door capability management in service innovatie netwerken: een longitudinale studie in de zorgindustrie.

  Om concurrentievoordeel te behalen in een service-centered economie, bedrijven in toenemende mate netwerken van klanten, leveranciers, overheden en andere belanghebbenden in dienst innovatieprocessen in te schakelen. Deze dienstverleners innovatienetwerken (zonden) kan zelfs aan te pakken complexe dienst problemen, zoals de uitdagingen in een vergrijzende samenleving. Illustratief zijn smart home technologie in combinatie met zorg pakketten van nabijgelegen verpleeghuizen ouderen &rsquo te verbeteren; welzijn, terwijl het verminderen van het verpleeghuis werkdruk. Recent onderzoek suggereert echter dat de zonden niet altijd bijdragen aan een betere service innovatie prestaties (dat wil zeggen, service-innovaties met een betere ervaring voor klanten en efficiëntie van organisaties), omdat het beheer van multi-party interactie is een uitdaging voor organisaties en vele inter-organisatorische samenwerkingen mislukken. Daarom heeft dit onderzoek gaat na welke capaciteiten verschillende stakeholders in zonden nodig in verschillende service-innovatie stappen om een ​​betere service innovatie prestaties te bereiken. Dit onderzoek breidt de service-innovatie, mogelijkheden, en netwerk literatuur door het nemen van een longitudinaal, multi-party perspectief. Door het uitvoeren van kwalitatieve en kwantitatieve studies over de zonden in de gezondheidszorg, dit onderzoek bouwt ook voort op de theoretische en methodologische kennis opgedaan tijdens voorgaande onderzoeksprojecten en verblijven in het buitenland. Tot slot kan ik putten uit een breed netwerk van (inter) nationale onderzoekers en praktijkmensen om dit onderzoek tot een goed einde te brengen.

Datum:1 okt 2014 →  1 okt 2015
Trefwoorden:zorgindustrie
Disciplines:Andere natuurwetenschappen, Andere biologische wetenschappen