< Terug naar vorige pagina

Project

Evalueren van 2 strategieën ter promotie van fysieke activiteit bij adolescenten: het bewegingsadvies op maat en training van de leerkracht Lichamelijke Opvoeding

Binnen de Zelf-determinatie theorie gaat men ervan uit dat de meest optimale vorm van motivatie bereikt wordt als voldaan wordt aan de drie basis psychologische behoeften van competentie, autonomie en verbondenheid. Huidig project onderzoekt het effect van het trainen van leerkrachten om op een meer noodbevredigende manier les te geven op de activiteitsgraad van leerlingen.

Datum:1 jan 2009 →  30 dec 2011
Trefwoorden:motivatie, lichamelijke opvoeding, fysieke activiteit
Disciplines:Onderwijscurriculum, Palliatieve zorg en zorg rond het levenseinde, Regeneratieve geneeskunde, Laboratoriumgeneeskunde, Verpleegkunde, Maatschappelijke gezondheidszorg, Andere basiswetenschappen, Andere translationele wetenschappen, Andere medische en gezondheidswetenschappen, Algemene psychologie, Andere klinische wetenschappen, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Gezondheidswetenschappen, Biologische en fysiologische psychologie, Onderwijskunde, Andere paramedische wetenschappen, Andere gezondheidswetenschappen, Publieke medische diensten