< Terug naar vorige pagina

Project

coachingsinstrument "talenten-breed evalueren"

Het coachingsinstrument raken minstens volgende aspecten van 'talenten-breed evalueren' aan:
- Het leren observeren van de ontwikkeling van verschillende talenten van kinderen bij denk- en doeactiviteiten.
- Het noteren van die observatie in geschikte documenten
- Het begrip breed evalueren kunnen omschrijven in drie dimensies: het evalueren van een breed spectrum van leeractiviteiten en talenten, het evalueren van een breed spectrum van leerdoelen die zowel kennis, vaardigheden als attitudes omvatten, het evalueren met een brede verscheidenheid van evaluatiemethodes.
- Breed evalueren ook koppelen aan kwaliteitsvol evalueren dwz validiteit en betrouwbaarheid van de evaluatie onderzoeken.
- Breed evalueren kaderen binnen het eigen didactisch handelen, het evalatie- en rapporteringsbeleid van de school en de studiekeuzebegeleiding.
- Communicatie met leerlingen en ouders over evalueren, scoren en beoordelen

Datum:1 nov 2008 →  31 dec 2009
Trefwoorden:talenten evalueren
Disciplines:Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Specialistische studies in het onderwijs, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen