< Terug naar vorige pagina

Project

Leren, implicatie van middelen en prestatieresultaten van op vaardigheid gebaseerde progressie eLearning en simulatie over de verwerving van robotachtig hechten en knopen leggen voor een anastomosetaak.

Het door de kandidaat uitgevoerde project heeft betrekking op de ontwikkeling en implementatie van trainingen in robotchirurgie. Met name training in robotchirurgie heeft in het verleden geen wetenschappelijke methodologieën gevolgd. Het doel van dit project is om een gevalideerde en wetenschappelijk onderbouwde wetenschappelijke methodologie, genaamd Proficiency-Based Progression (PBP), te gebruiken voor het robotisch trainen van basisvaardigheden, in het bijzonder hechten en knopen. PBP is toepasbaar op alle vormen van training, daarom zal het in het project worden gebruikt om zowel E-learning (voor het leren van de theoretische basis) als het praktische gedeelte te optimaliseren. Specifieke meetinstrumenten zullen worden gebruikt om de cursisten te begeleiden in het opleidingstraject. Zowel in het theoretische als in het praktische deel moeten specifieke benchmarks worden behaald om door te gaan naar de volgende stap van het pad. De benchmark, volgens de PBP-methodologie, is gebaseerd op de gemiddelde prestaties van een groep deskundigen die door de wetenschappelijke gemeenschap als echt goed worden beschouwd op het specifieke beschouwde gebied.

Datum:30 jun 2022 →  Heden
Trefwoorden:training, proficiency based progression training, robotic training
Disciplines:Urologie en nefrologie niet elders geclassificeerd
Project type:PhD project