< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Marieke Vanbuel
- Trefwoorden:onderwijseffectiviteit, Taalbeleid, taalonderwijs, geletterdheid
- Disciplines:Taalverwerving
Affiliaties
- Vakgroep Vertalen, tolken en communicatie (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2021 → Heden
Projecten
1 - 2 of 2
- Een onderzoek naar de impact van feedback op uptake en mondelinge taalgroei bij volwassen NT2-leerders met minimale scholingVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- De effectiviteit van L2 instructie voor laaggeletterde,-laagopgeleide lerende volwassenenVanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: FWO junior postdoctoraal mandaat
Publicaties
1 - 10 van 26
- The effects of overhearing on vocabulary learning in ethnic majority and minority preschool children(2024)
Auteurs: Anneleen Boderé, Eline Zenner, Marieke Vanbuel, Noel Clycq, Kris Van den Branden
Pagina's: 314 - 338 - Examining the implementation of language education policies in mainstream primary schools(2023)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Kris Van den Branden
Pagina's: 201 - 222 - Gauging the impact of literacy and educational background on receptive vocabulary test scores(2022)
Auteurs: Marieke Vanbuel
Pagina's: 191 - 211 - How stakeholders see the implementation of language education policy : a Q-study(2022)
Auteurs: Marieke Vanbuel
Pagina's: 57 - 76 - Advocating an empirically-founded university admission policy(2022)
Auteurs: Marieke Vanbuel
Pagina's: 575 - 596 - Towards TBLT : the impact of a professionalization program and the mediating role of school factors(2022)
Auteurs: Carolien Frijns, Marieke Vanbuel, Goedele Vandommele
Pagina's: 46 - 46 - Can L2 course duration compensate for the impact of demographic and educational background variables on second language writing development?(2022)
Auteurs: Bart Deygers, Marieke Vanbuel, Ute Knoch
- Is vroeger écht beter? Een reviewstudie over wat werkt in vreemdetalenonderwijs in het basisonderwijs(2021)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Hannelore Hooft, Goedele Vandommele
Pagina's: 13 - 18 - Promoting primary school pupilsU+2019 language achievement : investigating the impact of school-based language policies(2021)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Kris Van den Branden
Pagina's: 218 - 240 - Talenbeleid uit de kast gehaald? Onderzoek naar succesvolle strategieën voor de implementatie van een talenbeleid(2021)
Auteurs: Marieke Vanbuel, Kris Van den Branden, Geert Devos, Melissa Tuytens
Pagina's: 118 - 138