< Terug naar vorige pagina

Project

Reacties van retailers en fabrikanten op de COVID19-pandemie

De COVID-19-pandemie veranderde al snel in een echte crisissituatie. Wat begon als een wereldwijde bedreiging voor de gezondheid, groeide al snel uit tot een economische bedreiging. In dit onderzoek zoomen we in op de impact van de COVID-19-crisis op het supermarktlandschap en willen we onderzoeken hoe de effecten zich over tijd ontwikkelen. In het bijzonder onderzoeken we empirisch de impact van COVID-19 op zowel consumenten (veranderingen in winkelgedrag) als bedrijven (veranderingen in marketingbeslissingen van merkfabrikanten en retailers). In beide perspectieven maken we gebruik van de verschillen tussen landen om de effecten van beleidsinterventies zoals lockdowns of verbod op promoties te onderzoeken. Het project zal een academisch kader bieden dat het begrip van de impact van COVID-19 op de economie van het supermarktlandschap verbetert.

Datum:27 sep 2021 →  Heden
Trefwoorden:Marketing Conduct, COVID-19, Grocery Retailing
Disciplines:Marketingmodellen
Project type:PhD project