< Terug naar vorige pagina

Project

Versterking van het welzijnsbeleid in scholen: ontwikkeling van wetenschappelijk onderbouwde beleidsinterventies

Een goed en gericht welzijnsbeleid dat o.a. inzet op de psychosociale aspecten van het werk in scholen is noodzakelijk, maar schoolleiders en schoolbesturen hebben nood aan ondersteuning, zowel in de vorm van inzichten op theoretisch vlak als in de vorm van instrumenten of methoden om daadwerkelijk mee aan de slag te gaan om zoU+2019n beleid uit te stippelen én om te gebruiken in dat beleid. Het hoofddoel van voorliggend onderzoek is dan ook de inventarisatie en vertaling van bestaande instrumenten naar een gebruiksklaar en duurzaam instrumentarium i.f.v. welzijnsbeleid in Vlaamse basisscholen en secundaire scholen, als onderdeel van strategisch personeelsbeleid. Het verzamelen van inzichten in factoren die bijdragen tot stress en welbevinden, alsook het in kaart brengen van bestaande instrumenten, zien we als noodzakelijke bouwstenen voor dit hoofddoel en formuleren we dus als deelvragen.

Datum:1 apr 2021 →  28 feb 2022
Trefwoorden:welzijnsbeleid personeelsbeleid scholen
Disciplines:Onderwijsadministratie, management en leiderschap, Primair onderwijs, Secundair onderwijs, Onderwijskunde op mesoniveau