< Terug naar vorige pagina

Project

Is er binnen de praktijk van wereldburgerschapseducatie (WBE) voldoende aandacht voor multiperspectiviteit? Onderzoek naar het spanningsveld tussen een prescriptieve benadering en het aspect multiperspectiviteit in WBE.”

Dit project betreft een onderzoek naar de manier waarop aanbieders van  wereldburgerschapseducatie op school omgaan met het aspect ‘multiperspectiviteit’. Het onderzoek heeft als doel om na te gaan hoe organisaties dit aspect ervaren en welke aanpak ze op dit punt verkiezen.? Tevens wil het onderzoek  komen tot een aantal praktische aanbevelingen en handvaten die organisaties kunnen helpen om bewust, transparant en verbindend om te gaan met multiperspectiviteit in hun interactie met scholen, rekening houdend met het feit dat ze als organisatie een bepaalde visie hebben.

Datum:8 okt 2020 →  8 jun 2021
Trefwoorden:wereldburgerschapseducatie, Mutliperspectiviteit
Disciplines:Burgerschap, Burgerschapsvorming, Internationale en ontwikkelingscommunicatie