< Terug naar vorige pagina

Project

Essays on product and store unavailability.

In dit proefschrift wordt empirisch onderzoek gedaan naar de reactie van consumenten op verschillende soorten onbeschikbaarheid. Het proefschrift bestaat uit drie hoofdstukken. Meer specifiek onderzoeken we in hoofdstuk 1 hoe verschillende soorten volledige onbeschikbaarheid van producten de emotionele, attitudinale en gedragsmatige reactie van consumenten beïnvloeden. In hoofdstuk 2 vergelijken we gedragsreacties van consumenten op volledige en gedeeltelijke onbeschikbaarheid van producten. In beide onderzoeken gebruiken we gegevens die zijn verkregen via gerandomiseerde gecontroleerde experimenten die zijn uitgevoerd in een nepwebwinkel. In hoofdstuk 3 zoomen we in op tijdelijke onbeschikbaarheid van winkels door het consumentengedrag te onderzoeken na tijdelijke sluiting van supermarkten als gevolg van een personeelsstaking. Om dit te onderzoeken modelleren we het koopgedrag van consumenten met behulp van scannerpaneldata.

Datum:21 sep 2015 →  8 feb 2021
Trefwoorden:Store closures, Unavailability, Stock-outs
Disciplines:Marketingmodellen, Toegepaste economie
Project type:PhD project