< Terug naar vorige pagina

Project

Onderwijzen van wetenschappelijk redeneren in het vak psychologie: De rol van epistemologische opvattingen

Dit doctoraatsonderzoek bestudeert de onderwijspraktijk binnen de curriculaire context van gedragswetenschappen. Vooreerst wordt nagegaan welke academische disciplines ten grondslag liggen en op welke manier deze academische discipline(s) vertaald worden naar een schools curriculum. Vervolgens wordt een theoretisch kader opgesteld over didactiek binnen de context van gedragswetenschappen. Uitgaande van dit theoretisch kader worden ten slotte enkele concrete onderwijspraktijken geanalyseerd en geoptimaliseerd. Op die manier poogt dit doctoraatsonderzoek bij te dragen aan de kennisbasis over onderwijzen binnen het specifieke domein van de gedragswetenschappen, met als ultiem doel evidence-informed werken binnen dit domein te ondersteunen.

Datum:1 okt 2020 →  Heden
Trefwoorden:Subject-matter, Pedagogical content knowledge, Didactics, Teaching, Instructional design, School subject, Secondary education, Behavioral sciences, Social sciences
Disciplines:Curriculum en pedagogiek van de humane en sociale wetenschappen, Didactiek van schoolvakken, Secundair onderwijs
Project type:PhD project