< Terug naar vorige pagina

Project

De toekomst van retailing: De impact van klantwaarde verhogende initiatieven op bedrijfswaarde, consumentenpercepties en aankoopgedrag.

Retailers worden geconfronteerd met nieuwe uitdagingen door de bloeiende e-commerce, nieuwe digitale kanalen, verschuivingen in bevolkingssamenstelling en veranderingen in de behoeften, wensen en gedrag van de consument. Wat is de toekomst van retailing? Om te overleven in dit veranderende retail landschap hebben retailers geïnnoveerd om zich te onderscheiden van de concurrentie. Dit project richt zich op initiatieven die focussen op het verbeteren van de klantenwaarde en hoe deze zich vertalen in betere retailer prestaties. Als eerste onderzoeksvraag willen we analyseren In welke initiatieven retailers moeten investeren om hun bedrijfswaarde te vergroten? In een tweede onderzoeksvraag willen we bestuderen wat de invloed is van deze initiatieven op percepties en aankoopgedrag van consumenten (een belangrijke stakehouder). We focussen in detail op twee grootschalige opkomende klantenwaarde verhogende initiatieven die de rol en positie van een fysieke winkel waar het initiatief geïmplementeerd werden veranderen: (i) heruitvinden van een bestaande winkel en (ii) introductie van een pick-up service bij een facilitator/retailer.
Datum:1 okt 2020 →  Heden
Trefwoorden:retailing, shopping behavior, store re-invention, customer value enhancing initiatives, third-party pick-up service
Disciplines:Marketingkanalen en retailing