< Terug naar vorige pagina

Project

Een opvolgstudie naar cognitief, gedragsmatig en emotioneel functioneren op lagere schoolleeftijd bij kinderen met een verhoogd risico op autismespectrumstoornis

Huidig project focust op het functioneren van prospectief opgevolgde basisschoolkinderen met een
verhoogd risico op autismespectrumstoornis. Naast stabiliteit en betrouwbaarheid van vroege
diagnose en IQ, zullen ook multi-informant maten van depressie, angst, adaptief- en
probleemgedrag, zelfevaluatie, vriendschap, zelfcontrole en levenskwaliteit bestudeerd worden.
Verder zal via onderzoeksdata uit de eerste levensjaren gepoogd worden vroege markers van
schools functioneren te detecteren.

Datum:1 okt 2019 →  Heden
Trefwoorden:autismespectrumstoornis, cognitieve ontwikkeling, psychopathologie, breder autisme fenotype, hoogrisico kinderen, vroeggeboren kinderen, siblings, opvolging, stabiliteit, schoolleeftijd
Disciplines:Ontwikkelingspsychologie en veroudering niet elders geclassificeerd, Klinische en counseling psychologie niet elders geclassificeerd, Sociale psychologie niet elders geclassificeerd