< Terug naar vorige pagina

Project

Smartscreen: slimme digitale schermen voor doelgerichte advertenties en communicatie

Advertenties worden toenemend gepersonaliseerd. In dit project willen we niet online maar offline advertenties en informatie personaliseren. Dat zullen we doen door beeldherkenning te koppelen aan digitale advertentieborden: door visuele detectiesoftware te gebruiken, kunnen we de informatie op het scherm aanpassen aan de consument die voor dat scherm staat. Dankzij een camera die registreert wie er voor het infobord staat, zullen we automatisch geslacht, leeftijdscategorie, type kledij, zichtbare merklogo's, etc kunnen herkennen.Met dit onderzoek willen we een antwoord vinden op volgende vraag: hoe kunnen we algoritmes voor persoon- en objectdetectie verbeteren zodat we personen die voor een digitaal scherm staan betrouwbaar in relevante doelgroepen kunnen indelen?

Datum:1 sep 2018 →  31 aug 2020
Trefwoorden:personalized advertisements and information, image recognition, digital advertising boards, visual detection software, relevant target group
Disciplines:Software en data-acquisitie, Reclame, Datavisualisatie en beeldvorming