< Terug naar vorige pagina
Organisatie
Multidisciplinair Inst. Lerarenopleiding
Department
Hoofdorganisatie:Staf en secretariaat
Tijdsduur:1 okt 2019 → Heden
Disciplines:Pedagogische en onderwijswetenschappen
Huidige onderzoekers
1 - 10 of 72 results
- Heike Beckers (Lid)
- Lise Beirinckx (Lid)
- Yves Blieck (Lid)
- Inge Bogaert (Lid)
- Bram Bruggeman (Lid)
- Maggy Brusselmans (Lid)
- Wim Camps (Lid)
- Ariane Caplin (Lid)
- Jef Carlier (Lid)
- Steven Claes (Lid)
Projecten
1 - 7 of 7
- Huis van Duurzame TransitiesVanaf1 jan 2024 → HedenFinanciering: IOF - technologie validatie in labo, IOF - mandaten
- Erasmus+ Kernactie: Virtual reality-sportinteractie tussen Europese scholen (VIBES)Vanaf1 dec 2023 → HedenFinanciering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Erasmus+ Key Action2 : MONEUL - INCLUSIEF DIGITAAL LEREN OVER DE EUROPESE UNIE VOOR GEESTSCHAP, TALEN EN LERARENOPLEIDINGEN IN MONGOLIË (MONEUL)Vanaf1 dec 2023 → HedenFinanciering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- COLIBRU: Collectief onderzoekend schoolleiderschap in en rond BrusselVanaf1 sep 2021 → 30 jun 2023Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Effectieve leeromgevingen in de B-stroom van de eerste graad van het secundair onderwijsVanaf1 mei 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- Erasmus+ Key Action 2: MELINC - leraren opleiden voor inclusie in Mongolië. Ontwikkeling van een modulaire cursus met online tutorials over de rechten van leerlingen met een handicap en oprichting van 3 SEN-adviescentra.Vanaf15 jan 2021 → 14 jan 2024Financiering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Erasmus+ Sport: Sport zonder StereotypesVanaf1 jan 2021 → 31 dec 2023Financiering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
Publicaties
1 - 10 van 131
- Sustainable Education: Essential Contributions to a 'Quadruple Helix' Interaction and Sustainable Paradigm Shift
Auteurs: Dirk Franco, Alain De Vocht, Tom Emile Kuppens, Hilda Martens, Theo Thewys, Bernard Vanheusden, Marleen Schepers, Jean-Pierre SEGERS
Pagina's: 367-393Aantal pagina's: 27 - Pyrolyse als valorisatietechniek voor korteomloophout uit fytoremediatie
Auteurs: Tom Emile Kuppens, Theo THEWYS
Pagina's: 1-4 - Duurzaamheid integreren in de lessen economie
Auteurs: Tom Emile Kuppens, Lise Janssens, Charlotte Adriaensens
Pagina's: 167-180Aantal pagina's: 3 - Onderwijs post-corona: Outside the box and into the city.
Auteurs: Jill Surmont, Jo Tondeur
Pagina's: 165-176 - Navigating the road to study success(2020)
Auteurs: Sebastiano Cincinnato, Nadine Engels, Els Consuegra
- Exploring university teachers’ online education during COVID-19: Tensions between enthusiasm and stress(2022)
Auteurs: Bram Pynoo
- Biochar’s effect on the ecosystem services provided by sandy‑textured and contaminated sandy soils: a systematic review protocol(2021)
Auteurs: Bekchanova, Campion, Bruns, Tom Emile Kuppens, Jozefczak, Cuypers, Malina
- What to teach? Strategies for developing digital competency in preservice teacher training(2021)
Auteurs: Sarah K. Howard, Jo Tondeur, Jun Ma, Jie Yang
- Samen bouwen aan de leerbrug tussen school en lerarenopleiding(2023)
Auteurs: Vicky Willegems, Eva Lauwers, Karolien Silverans, Nadine Engels, Els Consuegra
Pagina's: 71-89 - Posture analysis among Flemish secondary school teachers : difference between the use of chalkboards and electronic schoolboards during classroom teaching.(2016)
Auteurs: Inge Bogaert, Kristine De Martelaer, Michèle Beutels, Karolien De Ridder, Evert Zinzen
Pagina's: 1487-1493