< Terug naar vorige pagina

Project

Adoptie van cocreatieprocessen.

Het doel van het project is het in kaart brengen van drivers en barrières bij het toepassen van co-creatieprocessen en het aanbieden van concrete oplossingen en tools om innovatieve co-creatie sneller doorgang te doen vinden. Hierbij richten we ons op het gehele proces van multiple stakeholder co-creatie, met bijzondere aandacht voor BtoB projecten en KMO's. Hiertoe worden in eerste instantie de organisatorische en persoonlijke drivers en weerstanden voor het adopteren van co-creatie in kaart gebracht, en dit voor co-creaties in verschillende fasen van een innovatieproces (van ideegeneratie tot het vermarkten). Uit de bevindingen gerapporteerd in literatuur, uit eerder onderzoek, en op basis van best practices komen we tot een eerste concept van een tool (roadmap) om oplossingen voor deze factoren te vinden. Dit wordt verder geverifieerd aan de hand van kwalitatief onderzoek en case studies meet een zestal bedrijven. Het co-creatieproces wordt transparanter gemaakt en voor de knelpunten worden concrete oplossingen aangereikt. Bovendien beoogt het project de output van co-creatie in termen van meerwaarde voor de bedrijven ook in parameters te vatten, zodat investeren in cocreatie meetbaar wordt.
Datum:1 sep 2015 →  31 dec 2016
Trefwoorden:ECONOMIE
Disciplines:Toegepaste economie, Economische geschiedenis, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Toerisme