< Terug naar vorige pagina

Publicatie

Zorgverlener, vergeet jezelf niet. Over kwaliteit van zorg en communicatie

Boek - Boek

n het vierde deel van een ressk van vier boeken over communicatie in de gezondheidszorg is de invalshoek de zorgverlener zelf. Elke dag met plezier je job in de zorgverlening doen is niet steeds een evidentie. Wat kan je als zorgverlener doen om de motivatie van het eerste uur levendig te houden en niet op te branden? Hoe kom je bij de essentie van jeberoepskeuze en hoe kan deze als rictsnoer je handelen bepalen en oriënteren? Er wordt aangetoond dat de kwaliteit van je zorg en le leven mede wordt bepaald door het mensbeeld van waaruit je vertrekt. Hoe kan je adequaat omgaan met de emoties en deonzekerheid die dit beroep ongetwijfeld meebrengt? Hpe bouw je een succesvolle praktijk uit of zorg je ervoor dat je meer plezier aan je werk beleeft? Hoe integreer je de computer als een positieve factor in de communicatie in plaats van een barrière in het contact met de patiënt? Wat verandert er als je als arts zelf ernstig ziek wordt? En hoe kan jeeven door de ogen van de patiênt kijken naar je beroep? Het gaat om prangende facetten die kunnen bepalen hoe je van een belastende job een bezigheid kunt maken waar je steeds meer plezier aan beleeft.
Aantal pagina's: 205
Jaar van publicatie:2013