< Terug naar vorige pagina

Project

De betrokkenheid van het geheugen voor seriële orde informatie bij taalverwerving

Voorgesteld onderzoeksproject zal de interactie tussen het lange-termijn geheugen voor seriële orde-informatie en taalleren onderzoeken. We zullen het computationeel model van Page en Norris empirisch valideren en de cognitieve mechanismen onderzoeken onderliggend aan enerzijds taalleren bij kinderen en anderzijds problematische taalontwikkeling. Tenslotte zal de neurologische basis van de geheugenprocessen betrokken bij taalleren worden onderzocht.

Datum:1 dec 2011 →  31 dec 2023
Trefwoorden:dyslexie, hebb leren, lange-termijn geheugen, taalleren
Disciplines:Menselijke experimentele psychologie, Neurowetenschappen, Psychiatrie en psychotherapie, Verpleegkunde, Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Andere paramedische wetenschappen, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Biologische en fysiologische psychologie, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Klinische en counseling psychologie, Toegepaste psychologie, Linguïstiek