< Terug naar vorige pagina

Project

Literatuuronderwijs Herbekeken vanuit een Media en Cultuur Perspectief

In het onderzoek van de groep 'Cultuur & Educatie' over de impact van de narratieve wending in onderwijs en de lerarenopleiding, zal het voorstel van Steven Tösösy de Zepetenk voor een 'systematische en empirische aanpaak' voor het (vergelijkend) bestuderen van literatuur leiden tot een nieuw perspectief op literatuuronderwijs als een subsysteem van cultuur en een vorm van media-onderwijs.

Datum:1 mrt 2011 →  30 sep 2011
Trefwoorden:onderwijs, comparatieve literatuurstudie, de narratieve wending
Disciplines:Talen, Onderwijscurriculum, Specialistische studies in het onderwijs, Onderwijskunde, Theorie en methodologie van de literatuurwetenschappen, Literatuurwetenschappen, Theorie en methodologie van de linguïstiek, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Theorie en methodologie van de talenstudies, Andere linguïstiek en literatuurwetenschappen, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen