< Terug naar vorige pagina

Project

Representatie van en algoritmen voor captatie, visualisatie en manipulatie van bewegende 3D objecten, subjecten en taferelen. (R-3536)

Computer-gegenereerde grafieken en beelden zijn alomtegenwoordig op tal van gebieden waaronder film, computerspelletjes, medische en wetenschappelijke visualisatie, architectuur, telecollaboratie, virtuele walkthroughs, reclame en sociale internet toepassingen. Echter, het genereren en de integratie van echt realistisch synthetische beelden en foto's of video's blijft een lastige klus, uitdagend en onbetaalbaar computationeel duur. Wij stellen voor om deze problemen te overwinnen door het ontwikkelen van een nieuwe weergave van bewegende 3D-objecten en landschappen, dat de kloof tussen de op geometrie gebaseerde benaderingen (zoals driehoek mazen) van oudsher gebruikt voor het modelleren en renderen en pixel-gebaseerde benaderingen traditioneel gebruikt voor afbeeldingen en video's zal overbruggen. Door het combineren van de voordelen van beide benaderingen, zullen we in staat zijn nieuwe toepassingen te creƫren zoals het interactief navigeren door 3D-video-omgevingen uitgebreid met virtuele objecten (en vice versa) met behoud van volledig realistisch uitzicht en verlichting.
Datum:1 jan 2012 →  31 dec 2015
Trefwoorden:MULTIMODALE INTERACTIE IN 3D en VIRTUELE OMGEVINGEN
Disciplines:Computer ingenieurswetenschappen, informatietechnologie en mathematische ingenieurswetenschappen