< Terug naar vorige pagina

Project

Het confronteren van wicked problems: Aanpassing Architectural Education aan de nieuwe situatie in Europa. (R-6010)

Uitgangspunt van het project is de erkenning dat architectuur als een opleiding, een discipline en een beroep zichzelf moet herdefiniƫren heeft en zijn potentieel voor het oplossen van problemen en innovatie moet realiseren binnen een nieuwe economische en maatschappelijke context. Deze nieuwe standaard impliceert dat de kennisbasis, lesmethoden en rolmodellen overgedragen binnen het architectuuronderwijs moeten worden aangepast aan een nieuwe realiteit. Er is een sterke vraag naar diversificatie, zowel in het architectuuronderwijs als in de praktijk. Over het algemeen roept het project de vraag op hoe vandaag de dag een opleiding architectuur in Europa er moet uitzien en vooral hoe het curriculum en het onderwijs moeten worden aangepast aan de nieuwe maatschappelijke en professionele situatie. Het project is gericht op het versterken van het vermogen van de afgestudeerden om deze nieuwe standaard te trotseren en op die manier hun maatschappelijke impact en hun inzetbaarheid op de arbeidsmarkt te verbeteren.
Datum:1 sep 2014 →  31 aug 2017
Trefwoorden:Opleiding, Wicked Problems
Disciplines:Ingenieurswetenschappen in de architectuur, Architectuur, Interieurarchitectuur, Architecturaal design, Kunststudies en -wetenschappen
Project type:Samenwerkingsproject