< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Nele Michels

  • Onderzoeksexpertise:Onderzoek van Medisch Onderwijs - PhD thesis: Portfolio leren- en toetsen op de werkplek: ontwikkeling, betrouwbaarheid en validiteit. Onderzoek naar een competentie-gericht portfolio dat wordt gebruikt in het stagejaar geneeskunde (2de en 3de master). Bijkomend werd een gevalideerde vertaling en bewerking gemaakt van de CanMEDS competenties (CCBI of CanMEDS Competency Based Inventory). - Onderzoek m.b.t. burnout/welzijn van studenten geneeskunde en huisartsen in opleiding (mindfulness, veerkracht, kwetsbaarheid, doelen in de opleiding, ...) - Ontwikkeling en onderzoek naar les-pakket consultvoeren (master geneeskunde) - Internationaal onderzoek naar studiekeuze huisartsgeneeskunde en tekort aan Huisartsen (Europa) - Educational training requirements for general practice/family medicine specialty training & undergraduate education: recommendations for trainees, trainers and training institutions - "Goed leven" door geïntegreerde gezondheidszorg: optimaliseren van de interculturele samenwerking in rurale gebieden in Ecuador. - Ziekenhuisopleiding voor Huisartsen In Opleiding (nationaal en internationaal) - Peer Teaching - Migratie van Huisartsen in Europa (internationaal) - Kernwaarden van Huisartsgeneeskunde
  • Trefwoorden:MEDISCH ONDERRICHT, MENTALE GEZONDHEID, Geneeskunde
  • Disciplines:Maatschappelijke gezondheidszorg niet elders geclassificeerd, Eerstelijnsgezondheidszorg, Andere medische en gezondheidswetenschappen niet elders geclassificeerd, Curriculum en pedagogiek van geneeskunde, verpleegkunde en gezondheidswetenschappen, Permanente educatie en levenslang leren, Hoger onderwijs, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
  • Onderzoekstechnieken:Delphi onderzoek Systematische literatuur review Focus groepen Interviews Vragenlijsten
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:Opleidingen (gezondheidszorg) die werken rond werkplekleren en competentiegericht leren, en wensen onderzoek te doen naar het welzijn van hun studenten.