< Terug naar vorige pagina

Project

InFLOOD: een onderzoek naar de invloed van voedselmedia op voedselconsumptiepatronen in Vlaanderen (InFLOOD)

Het algemene doel van het project is om

1)inzichten en kennis op te leveren over de invloed van voedingsmedia (gedefineerd als alle massacommunicatie over voeding en eten met uitzondering van traditionele reclamecampagnes en/of voorlichtings- en gezondheidscampagnes) op de voedselconsumptie in Vlaanderen;

2)een onafhankelijk voedingskennis en -communicatieplatform op te richten waar evidence-based informatie over voeding en bijhorende voedingsrichtlijnen kan gecontroleerd en gevalideerd worden;

3)een bedrijfsplatform (database en lerend netwerk) op te richten dat de brug vormt tussen bedrijven uit de voedingsindustrie en mediabedrijven om samen effectievere en efficiƫntere communicatiecampagnes op te zetten over (nieuwe)voedingsproducten

Datum:1 jan 2019 →  30 sep 2023
Trefwoorden:food consumption, food media, nutrition guidelines
Disciplines:Sociologie van media, Wetenschaps- en gezondheidscommunicatie, Consumentenpsychologie, Endocrinologie