< Terug naar vorige pagina

Project

Onderwijsdemocratie en de erfenis van conflicten: vooruitzichten en uitdagingen voor geschiedenis en burgereducatie in Indonesië

Het onderzoeksproject 'Onderwijs, democratie en de erfenis van conflicten: vooruitzichten en uitdagingen van de geschiedenis en burgereducatie in Indonesië' wordt uitgevoerd om de volgende vragen te beantwoorden: (1) Hoe zijn de erfenissen en geschiedenissen van conflicten evenals het onderwerp van civic onderwijs geïntegreerd in het curriculum van de middelbare school in Indonesië ?; (2) Hoe worden Indonesische leraren in het secundair onderwijs getraind om de legaten en geschiedenissen van conflicten aan te pakken en om het onderwerp burgereducatie in hun klas te onderwijzen ?; (3) Wat zijn de attitudes en het gedrag van Indonesische middelbare schoolleiders ten aanzien van het aanpakken van de legaten van conflicten en het onderwerp van burgerschapsvorming in de klas ?. De studie zal een multi-methode aanpak van dataverzameling en analyse; met curriculumanalyse als een belangrijke methode voor het beantwoorden van de onderzoeksvragen in de curriculum-cluster; analyse van lerarenopleidingen en diepte-interviews met een reeks educatieve belanghebbenden die essentieel zijn voor het beantwoorden van de onderzoeksvragen in het tweede onderzoekcluster; en, de implementatie van een grootschalige enquête onder leraren secundair onderwijs die centraal staat in het derde onderzoekscluster.

Datum:6 jun 2018 →  6 jun 2022
Trefwoorden:Curriculum, Civic Education, Teacher Training, The Attitudes of Teacher, Conflict Legacies, Histories of Conflict
Disciplines:Andere economie en bedrijfskunde, Burgerschap, immigratie en politieke ongelijkheid, Internationale en vergelijkende politiek, Multilevel governance, Nationale politiek, Politiek gedrag, Politieke organisaties en instellingen, Politieke theorie en methodologie, Openbaar bestuur, Andere politieke wetenschappen
Project type:PhD project