< Terug naar vorige pagina

Project

Response-to-intervention onderzoek om het leren van teksten te stimuleren aan het eind van het lager onderwijs. Het bevorderen van leerstrategiegebruik, tekstbegrip en kennisverwerving via gedifferentieerde mind map interventies.

Het onderzoeksvoorstel beoogt de implementatie van een response-to-intervention model aan het einde van het lager onderwijs. Hierbij wordt een gefaseerde mind map-interventie aangeboden om het leerstrategiegebruik, tekstbegrip en kennisverwerving te stimuleren door middel van drie ondersteuningsniveaus: klassikale instructie, instructie in kleine groepen en één-op-één coaching. Het onderzoek omvat instrument-ontwikkeling, grootschalige quasi-experimentele designs met herhaalde metingen en single-subject designs.

Datum:1 okt 2018 →  7 jan 2023
Trefwoorden:Response-to-intervention onderzoek, mind map interventie, leerstrategiegebruik
Disciplines:Didactiek van schoolvakken, Onderwijssystemen niet elders geclassificeerd, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd, Taalcurriculum en -pedagogiek, Specialistische studies in het onderwijs niet elders geclassificeerd, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd