< Terug naar vorige pagina

Project

Leren redeneren met historische informatie in het secundair onderwijs.

Onderzoekend leren, waarbij leerlingen zelf redeneren met historische informatie, wordt doorgaans voorgesteld als een effectieve instructiemethode voor secundair geschiedenisonderwijs, hoewel er maar weinig onderzoek over bestaat. Dit interventie- onderzoek gaat na wat het effect is van een onderzoekend leren curriculum op (1) historische redeneervaardigheden en motivatie om geschiedenis te leren van leerlingen, en (2) onderwijsopvattingen en post-interventie instructie van leraren.

Datum:1 okt 2018 →  30 sep 2022
Trefwoorden:interventie-onderzoek, geschiedenisonderwijs, onderzoekend leren
Disciplines:Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd, Onderwijscurriculum niet elders geclassificeerd, Onderwijssystemen niet elders geclassificeerd, Specialistische studies in het onderwijs niet elders geclassificeerd, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen niet elders geclassificeerd