< Terug naar vorige pagina

Project

Taalsensibilisering in de meertalige klas en school. Een literatuurstudie.

Deze review beoogt via een synthese van relevante beschrijvende en experimentele studies enerzijds en via een bevraging van Vlaamse en internationale experts anderzijds een helder conceptueel kader aan leerkrachten en directies aan te bieden voor de concrete toepassing van talensensibiliseringsacties alsook hun inpassing in een talenbeleid op Vlaamse scholen. In een aantrekkelijk boekje worden effecten, inspirerende praktijkvoorbeelden en handzame tips verzameld die leerkrachten en schoolteams toelaten efficiƫnte en effectieve talensensibiliseringsactiviteiten in de klas en op school op te zetten. Begeleiders, opleiders en coƶrdinatoren vinden meer achtergrondinformatie en handvaten voor duiding en ondersteuning van de klas- en schoolpraktijk in een uitgebreider wetenschappelijk rapport.
Datum:15 apr 2011 →  15 okt 2011
Trefwoorden:Language awareness, Multilingualism, Review study, School language policy
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen