< Terug naar vorige pagina

Project

In welke mate en onder welke condities dragen designactiviteiten bij tot de waarde van de onderneming? Een empirische analysegebaseerd op longitudinale data (2000- 2015).

Dit onderzoeksproject wil in twee stappen nieuw, grootschalig empirisch bewijs leveren over de impact van ontwerpactiviteiten op het niveau van de onderneming. Ten eerste zal deze studie, in tegenstelling tot de meeste eerdere studies die gebruikmaken van transversale en / of surveygegevens, gebruikmaken van een longitudinale paneldataset (bedrijfsniveau), bestaande uit USPTO-octrooigegevens (zowel gebruiks- als ontwerpoctrooien) en financiƫle gegevens om de invloed op de bedrijfswaarde in alle sectoren. Ten tweede zal worden onderzocht of en in hoeverre ontwikkelingen op het niveau van functie en vorm die gezamenlijk worden nagestreefd van invloed zijn op de dynamiek van waardecreatie op bedrijfsniveau.

Datum:1 jan 2019 →  31 dec 2022
Trefwoorden:Social sciences
Disciplines:Economische groei en geaggregeerde productiviteit, Economische ontwikkeling