< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Rielke Bogaert
- Trefwoorden:Begrijpend lezen, Eind lager onderwijs, Response-to-intervention, Evaluatie
- Disciplines:Taaldidactiek
Affiliaties
- Vakgroep Taalkunde (Departement)
Lid
Vanaf8 jan 2023 → Heden - Vakgroep Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2018 → 24 sep 2023
Projecten
1 - 1 of 1
- Response-to-intervention onderzoek om het leren van teksten te stimuleren aan het eind van het lager onderwijs. Het bevorderen van leerstrategiegebruik, tekstbegrip en kennisverwerving via gedifferentieerde mind map interventies.Vanaf1 okt 2018 → 7 jan 2023Financiering: BOF - Nieuwe Onderzoeksinitiatieven
Publicaties
1 - 10 van 15
- Development of the reading comprehension strategies questionnaire (RCSQ) for late elementary school students(2023)
Auteurs: Rielke Bogaert, Emmelien Merchie, Hilde Van Keer
- The development of the reading comprehension : progress monitoring (RC-PM) tool for late elementary students(2023)
Auteurs: Rielke Bogaert, Emmelien Merchie, Koen Aesaert, Hilde Van Keer
- Everyone on board?! Measuring and promoting reading motivation, strategy use, and comprehension for students in upper elementary grades through a response-to-intervention design(2023)
Auteurs: Rielke Bogaert
- Leer leerlingen strategische lezers te worden(2022)
Auteurs: Amelie Rogiers, Rielke Bogaert, Kim Van Ammel, Emmelien Merchie, Hilde Van Keer, Thoni Houtveen, Roel van Steensel
Pagina's: 85 - 110 - Development of a measurement instrument for upper primary students’ reading strategy use(2021)
Auteurs: Rielke Bogaert, Emmelien Merchie, Hilde Van Keer
Pagina's: 95 - 96 - Betere en meer gemotiveerde begrijpende lezers in de klas? Van onderzoeksbevindingen naar concrete handvatten voor de praktijk(2021)
Auteurs: Rielke Bogaert, Kim Van Ammel, André Mottart, Steven Vanhooren
Pagina's: 188 - 195 - Teachers' knowledge and beliefs about reading comprehension instruction : differences across tracks?(2021)
Auteurs: Kim Van Ammel, Koen Aesaert, Rielke Bogaert, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1 - Begrijpend lezen, instructieprincipe 3 : voorzie in expliciete strategie-instructie(2020)
Auteurs: Kim Van Ammel, Rielke Bogaert, Amelie Rogiers, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1 - Begrijpend lezen, instructieprincipe 4 : stimuleer interactie tussen leerlingen(2020)
Auteurs: Kim Van Ammel, Rielke Bogaert, Amelie Rogiers, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1 - Beter en gemotiveerd begrijpend lezen : vier instructieprincipes in samenhang(2020)
Auteurs: Kim Van Ammel, Rielke Bogaert, Amelie Rogiers, Hilde Van Keer
Aantal pagina's: 1