< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Sofie Vranken
- Disciplines:Communicatiewetenschappen, Journalistiek en professioneel schrijven, Media studies, Andere media en communicatie, Informatiewetenschappen
Affiliaties
- School voor Massacommunicatieresearch (OE) (Onderzoekseenheid)
Lid
Vanaf1 sep 2018 → Heden
Projecten
1 - 1 of 1
- Het onrafelen van alcoholgerelateerde sociale media-effecten: Een multimethodische benadering naar de rol van verschillende socialisatieagenten en verschillende typen boodschappen.Vanaf1 sep 2018 → 31 okt 2023Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 7 van 7
- Disentangling Alcohol-Related Social Media Effects: A Mixed-Method Approach to Explore the Role of Different Socialization Agents and Different Social Media Message Types.(2023)
Auteurs: Sofie Vranken, Kathleen Beullens
- I spy with my little eye: An eye-tracking study examining adolescents’ attention to alcoholic and non-alcoholic beverages in Instagram stories.(2023)
Auteurs: Sofie Vranken, Kathleen Beullens
- Alcoholposts van social media influencers: aantrekkelijk of onrealistisch?(2023)
Auteurs: Sofie Vranken
Pagina's: 349 - 352 - "Boys Are Allowed to Be Drunk”: Exploring Gender Norms in Adolescents’ Alcohol-Related Self-Presentations Across Different Social Media Platforms and Message Types.(2023)
Auteurs: Sofie Vranken, Sarah Murru, Kathleen Beullens
- Under The Influence of (Alcohol)Influencers? A Qualitative Study Examining Adolescents’ Evaluations of Alcohol-Related Instagram Images from Influencers.(2023)
Auteurs: Sofie Vranken, Kathleen Beullens
Pagina's: 134 - 153 - The temporality and accessibility of message types (TAMT) model: Examining social media message types and the associations between exposure to alcohol and binge drinking.(2022)
Auteurs: Sofie Vranken, Kathleen Beullens
- The Platform is the Message? Exploring the Relation Between Different Social Networking Sites and Different Forms of Alcohol Use.(2020)
Auteurs: Sofie Vranken, Femke Geusens, Anneleen Meeus, Kathleen Beullens
Pagina's: 135 - 168