< Terug naar vorige pagina

Project

A Nation Divided? Beoordeling en analyse van sociale cohesie in Zuid-Afrika

Dit onderzoek onderzoekt de diversiteit van leraren in kwintiel vier en vijf scholen, en onderzoekt hoe diversiteit zich vertaalt naar prestaties bij het opbouwen van samenhang in het klaslokaal en de schoolomgeving. Dit onderzoek tracht onze opvatting van het integratieproces in het onderwijs uit te breiden door te focussen op de organisatiestructuur, met name leraren, om een beter begrip te krijgen van hoe verschillende leraarslichamen meer zorgzame klasklimaten en schoolomgevingen bouwen.
Datum:30 nov 2017 →  30 nov 2021
Trefwoorden:Social cohesion, teacher social preferences, multicultural education
Disciplines:Andere economie en bedrijfskunde, Burgerschap, immigratie en politieke ongelijkheid, Internationale en vergelijkende politiek, Multilevel governance, Nationale politiek, Politiek gedrag, Politieke organisaties en instellingen, Politieke theorie en methodologie, Openbaar bestuur, Andere politieke wetenschappen
Project type:PhD project