< Terug naar vorige pagina

Project

De toegevoegde waarde van leerkracht- en klaskenmerken op de ontwikkeling van luistervaardigheden van leerlingen uit het lager onderwijs.

Dit onderzoeksproject tracht klas- en leraarkarakteristieken te identificeren die gerelateerd zijn aan de luistervaardigheden van leerlingen uit het lager onderwijs. Een eerste onderzoeksdoel (OD1) focust op het verband tussen klaskenmerken en leerwinst op het vlak van luistervaardigheden. OD2 en OD3 focussen op het identificeren van relevante leerkrachtkenmerken voor luistervaardigheden. OD4 onderzoekt het effect van een leermethode op leerwinst bij luistervaardigheden.

Datum:1 okt 2016 →  30 sep 2020
Trefwoorden:Luistervaardigheden, begrijpend luisteren, efferent luisteren
Disciplines:Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Onderwijssystemen, Onderwijscurriculum, Onderwijskunde