< Terug naar vorige pagina

Project

Duaal leren slim organiseren : elektromechanische technieken.

Dit alles leidt tot volgende globale onderzoeksvragen en ondersteunend onderzoeksopzet.A. Ervaringen van Duaal Leren door de leerlingOV1. Welke motieven hebben leerlingen om deel te nemen aan het traject EMT Duaal?OV2. Welke verwachtingen hebben leerlingen m.b.t. Duaal Leren?OV3. Hoe ervaren leerlingen het traject EMT Duaal?OV4. Zien we bij de leerlingen die deelnamen aan het traject duaal leren positieve gevolgen voor a) leerstrategieën, b) motivatie, c) zelfeffectiviteit, d) welbevinden B. Didactische processen in wisselwerking met werking leergemeenschapOV1. Welke inhouden en teamleerprocessen (delen/co-constructie/constructief conflict) komen aan bod tijdens de bijeenkomsten van de LG?OV2. Op welke wijze kan de procescoach vanuit de werking van de leergemeenschap de uit te werken didactische processen bij het duaal leren zo vergaand mogelijk optimaliseren?OV3. Wat zijn versterkende/belemmerende condities?OV4. Wat is de exacte rol van de procescoach?OV5. In welke mate zijn er verschillen tussen verschillende leergemeenschappen? En waaraan zijn deze verschillen te wijten?C. Ervaringen van Duaal Leren door de mentorenOV1. Hoe ervaren mentoren/begeleiders het traject Duaal Leren? (informatiedoorstroom vanuit de LG, gebruik van de leerfiches, inhoud mentorenopleiding)OV2. Welke tekortkomingen zien zij momenteel om leerprocessen van leerlingen optimaal te kunnen stimuleren als mentor?OV3. Welke sterktes zien zij momenteel binnen de organisatie van Duaal Leren (kritische succesfactoren)?
Datum:1 sep 2017 →  31 aug 2018
Trefwoorden:PEDAGOGIE
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen