< Terug naar vorige pagina

Project

Developing an architecture for effective feedback in a smart learning environment.

Deze doctoraatsthesis presenteert het onderzoek om docenten en leerkrachten te helpen met het geven van evenwichtige feedback, alsook het maken van duurzame en flexibele leeromgevingen. Hoewel de bijdragen van dit proefschrift als interdisciplinair kunnen worden beschouwd, ligt de hoofdzaak van dit onderzoek in het gebied van conceptueel modelleren voor software en bedrijfs-engineering. Elk hoofdstuk van deze thesis presenteert één van de aspecten van conceptueel modelleren voor onderwijs, waarbij het laatste hoofdstuk de onderwijs-gerelateerde concepten die in de context van conceptuele datamodellering worden onderzocht, generaliseert naar een context-onafhankelijke onderwijsarchitectuur. Bij het verdiepen in dit werk zal de lezer kennis maken met de huidige problemen van het onderwijs omtrent conceptueel modelleren, nieuwe manieren ontdekken om fouten van leerlingen te systematiseren en hierop feedback te geven, alsook de praktische en pedagogische ervaringen, en ten slotte de context-onafhankelijke architectuur voor leeromgevingen onderzoeken.

Datum:30 sep 2016 →  4 dec 2020
Trefwoorden:feedback
Disciplines:Toegepaste wiskunde, Artificiële intelligentie, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Economische ontwikkeling, innovatie, technologische verandering en groei, Bedrijfsadministratie en boekhouding, Management
Project type:PhD project