< Terug naar vorige pagina

Project

Snelle globale belichting in participerende media via kwantumveldentheorie

Een van de grootste uitdagingen van het vakgebied is het maken van fotorealistische afbeeldingen. Globale verlichtingsalgoritmen proberen dit te bereiken door de fysieke vergelijkingen op te lossen die lichttransport beschrijven. Dit maakt het mogelijk om fysiek nauwkeurige, fotorealistische afbeeldingen te maken, die voor de menselijke waarnemer er net zo echt kunnen uitzien als foto's. We zullen voor de allereerste keer in staat zijn om drastisch in te korten op de tijd die een computer nodig heeft om een realistisch beeld te geven van alle dioscènes die we noemden!

Datum:1 okt 2013 →  31 dec 2019
Trefwoorden:Computer graphics, Global illumination, Participating media, Subsurface scattering, BSSRDF, Dipole model, Forward scattering
Disciplines:Toegepaste wiskunde, Computerarchitectuur en -netwerken, Distributed computing, Informatiewetenschappen, Informatiesystemen, Programmeertalen, Scientific computing, Theoretische informatica, Visual computing, Andere informatie- en computerwetenschappen
Project type:PhD project