< Terug naar vorige pagina

Project

Brussels Omnichannel Analysis for Retail and Distribution (BRGEOZ287)

Twee gelijktijdige evoluties hervormen momenteel het retaillandschap in de regio Brussel: op mondiaal niveau wordt e-commerce steeds succesvoller en op lokaal niveau worden nieuwe winkelcentra in de periferie gebouwd. Het gezamenlijke effect van deze twee gelijktijdige evoluties op de locatiekeuze van detailhandelaren is in detail bestudeerd. Het is echter bekend dat de locatiestrategieën van retailers de aantrekkelijkheid van commerciële zones voor klanten beïnvloeden en de locatie- en distributiestrategieën voor logistieke dienstverleners matigen. Daarom zal het verkrijgen van inzicht in winkellocatie en mobiliteitspatronen inzicht verschaffen in de aantrekkingskracht van het stadscentrum en de periferie van Brussel voor detailhandelaren, consumenten en logistieke dienstverleners.
Datum:1 nov 2015 →  31 okt 2019
Trefwoorden:Location analysis, Retail
Disciplines:Systeemtheorie, -modellering en -identificatie