< Terug naar vorige pagina

Project

De betrokkenheid van het geheugen voor seriële orde informatie bij taalverwerving

Voorgesteld onderzoeksproject zal de interactie tussen het lange-termijn geheugen voor seriële orde-informatie en taalleren onderzoeken. We zullen het computationeel model van Page en Norris empirisch valideren en de cognitieve mechanismen onderzoeken onderliggend aan enerzijds taalleren bij kinderen en anderzijds problematische taalontwikkeling. Tenslotte zal de neurologische basis van de geheugenprocessen betrokken bij taalleren worden onderzocht.

Datum:1 okt 2011 →  30 sep 2015
Trefwoorden:taalleren, hebb leren, lange-termijn geheugen, dyslexie
Disciplines:Andere psychologie en cognitieve wetenschappen, Cognitieve wetenschappen en intelligente systemen, Psychiatrie en psychotherapie, Neurowetenschappen, Linguïstiek, Ontwikkelingspsychologie en veroudering, Experimentele psychologie met dieren en vergelijkende psychologie, Andere paramedische wetenschappen, Verpleegkunde, Biologische en fysiologische psychologie, Klinische en counseling psychologie, Menselijke experimentele psychologie, Toegepaste psychologie