< Terug naar vorige pagina

Project

Toepassing van het kennisbank paradigma op het school timetabling probleem

In het Kennisbank paradigma wordt het gedrag van een complex system geïmplementeerd door middel van een puur declaratieve specificatie van domeinkennis, zoals bv. “elke klasgroep volgt precies een vak gedurende elk lesuur” of “de som van de grootte van alle klasgroepen die tijdens hetzelfde lesuur in hetzelfde lokaal zitten mag niet groter zijn dan de capaciteit van dit lokaal”. In dit project willen we Kennisbank paradigma toepassing op het school timetabling probleem, dwz. het automatisch opstellen van lessenroosters voor secundaire scholen. Hierdoor willen we tot een beter begrip te komen van de verschillende manieren waarop een timetabling systeem kan interageren met zijn eindgebruikers.
Datum:1 okt 2016 →  30 sep 2018
Trefwoorden:logic programming, knowledge representation, knowledge-based systems, timetabling
Disciplines:Toegepaste wiskunde, Computerarchitectuur en -netwerken, Distributed computing, Informatiewetenschappen, Informatiesystemen, Programmeertalen, Scientific computing, Theoretische informatica, Visual computing, Andere informatie- en computerwetenschappen