< Terug naar vorige pagina

Project

Offline plus online: de succesfactoren van multi-channel handel.

Multi-channel en online retailing worden steeds belangrijker in een snel veranderende retail omgeving. Als gevolg zijn er steeds meer offline supermarkten die een online winkel openen. Toch is het niet zeker of een multi-channel retail strategie winstgevend is en bijdraagt tot een verbeterde competitieve positie. Een belangrijke vraag is of een online kanaal leidt tot kannibalisatie of expansie van de verkopen van handelaars ten opzichte van de concurentie. We gaan dit onderzoeken door het volgende te analyseren: (i) de allocatie van uitgaven van consumenten die beslissen om online te winkelen; (ii) beide overheen product categorieën (op het niveau van de handelaar) en binnen een product categorie; en (iii) de performantie van handelaars die beslissen een online distributiekanaal toe te voegen. Voor elk van deze onderzoeksvragen zullen de onderliggende factoren van het effect worden bestudeerd.
Datum:1 okt 2014 →  30 sep 2016
Trefwoorden:Offline, online, multi-channel handel
Disciplines:Toegepaste economie, Economische geschiedenis, Macro-economie en monetaire economie, Micro-economie, Toerisme