< Terug naar vorige pagina

Project

Beter leren door breed evalueren.

Dit traject (prioritaire nascholing op initiatief van de Vlaamse Regering, schooljaar 2014-2015) wil actoren van een 20-tal scholen (secundair onderwijs) competenter maken in breed evalueren in de klaspraktijk, en in het vertalen van de principes hiervan in het evaluatiebeleid van de school. Waar mogelijk en wenselijk wordt expliciet de link gelegd met het in kaart brengen van talige competenties en het talenbeleid op school. Deze inhouden komen aan bod: waarom evalueren? Waarom breed evalueren? Wat is breed evalueren? Hoe maak je breed evalueren concreet? Wie betrek je? Wanneer evalueer je? Hoe breng je taalvaardigheid in kaart bij het begin van de eerste graad, bij anderstalige nieuwkomers of in de derde graad? Het project staat voor een interactieve aanpak met ruimte voor ervaringsuitwisseling, werken vanuit eigen leervragen en een goed evenwicht tussen visieontwikkeling, het aanreiken van onderbouwde theorie en de toepassingen ervan in de praktijk.
Datum:1 sep 2014 →  31 aug 2015
Trefwoorden:In-service-training, Broad assessment
Disciplines:Onderwijscurriculum, Onderwijssystemen, Algemene pedagogische en onderwijswetenschappen, Specialistische studies in het onderwijs, Andere pedagogische en onderwijswetenschappen