< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Koen Aesaert
- Disciplines:Psychologisch assessment, Onderwijscurriculum niet elders geclassificeerd, Methodologie van pedagogisch en onderwijskundig onderzoek
Affiliaties
- Onderwijseffectiviteit en -evaluatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf16 nov 2017 → Heden
Projecten
1 - 10 of 20
- De rol van steekproefkenmerken in de stabiliteit van de schattingen van de toegevoegde waarde van scholen: steekproefgrootte, leerlingenmobiliteit en steekproefheterogeniteit.Vanaf1 jun 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- De rol van steekproefkenmerken in de stabiliteit van de schattingen van de toegevoegde waarde van scholen: steekproefgrootte, leerlingenmobiliteit en steekproefheterogeniteit.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: FWO Onderzoeksproject (incl. WEAVE projecten)
- International Early Learning and Child Well-being Study 2024 in Vlaanderen.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- De rol van de thuisomgeving in de prestaties van 5-jarige kleuters in Vlaanderen: Een studie gebaseerd op de International Early Child Study 2024.Vanaf1 jan 2023 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een verrijkte vorm van gestandaardiseerd toetsen: De ontwikkeling van relevante leerwinstindicatoren op schoolniveau binnen het secundair onderwijs.Vanaf11 mrt 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Het effect van de schoolsamenstelling op de prestaties en het zelfbeeld van leerlingen in Bunia en Kisangani in DR CongoVanaf18 jan 2022 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- Naar een verrijkte vorm van gestandaardiseerd toetsen: De ontwikkeling van relevante leerwinstindicatoren op schoolniveau binnen het secundair onderwijs.Vanaf1 okt 2021 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- Prestaties in computationeel denken van leerlingen in de eerste graad van het secundair onderwijs: de rol van de vakinhoudelijke kennis en instructiestrategieën van lerarenVanaf16 aug 2021 → HedenFinanciering: Eigen Middelen zoals patrimonium, inschrijvingsgelden, giften, ....
- International Computer and Information Literacy Study 2023 in VlaanderenVanaf1 jul 2021 → HedenFinanciering: Departement Onderwijs en Vorming
- De doorlichting als hefboom voor onderwijskwaliteit: stand van zaken en inbedding in een systeembreed kwaliteitsmonitoringsysteemVanaf1 jun 2021 → 31 mei 2023Financiering: Departement Onderwijs
Publicaties
1 - 10 van 21
- Oproep tot een langetermijnplan voor kwaliteit in het Vlaamse onderwijs(2023)
Auteurs: Katrijn Denies, Kristof De Witte, Ides Nicaise, Koen Aesaert
Pagina's: 240 - 247 - The Development of the Reading Comprehension – Progress Monitoring (RC-PM) Tool for Late Elementary Students(2023)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 19 - Do Flemish surveys and international studies show the same trends in student performance?(2023)
Auteurs: Lore Pelgrims, Koen Aesaert
Pagina's: 421 - 447 - Belgium (Flemish)(2022)
Auteurs: Katrijn Denies, Marieke Vanbuel, Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 12 - Role of School Principals’ Technology Leadership Practices in Building a Learning Organization Culture in Public K-12 Schools(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 66 - 91 - Burgerschap in een diverse samenleving. De relatie tussen sociale burgerschapscompetenties van leerlingen, sociaal-etnische achtergrond en diversiteit in de klas.(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 15 - 15 - Assessment of students' digital competences in primary school: a systematic review(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 9953 - 10011 - Burgerschap in het zesde leerjaar. Door de blik van leerkrachten.(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 18 - 22 - Social Citizenship Competences of Primary School Students: Does Socio-ethnic Diversity in the Classroom matter?(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 1 - 23 - Social citizenship competences at the end of primary school: The role of socio-ethnic classroom diversity and teachers’ citizenship beliefs and practices in the classroom climate.(2022)
Auteurs: Koen Aesaert
Pagina's: 297 - 326