< Terug naar vorige pagina
Onderzoeker
Nathalie Dens
- Onderzoeksexpertise:Marktonderzoek Consumentengedrag Marketingcommunicatie Persuasieve communicatie
- Trefwoorden:MARKETING, Economie en toegepaste economische wetenschappen
- Disciplines:Marketing
- Onderzoekstechnieken:Enquetering Experimenteel onderzoek Focus groep onderzoek Diepte-interviews Inhoudsanalyse Conjunct analyse Descriptieve analyses Multi-variate onderzoeksmethoden
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:Onderzoekers Studenten Industriële organisaties Niet-commerciële organisaties Pers
Projecten
1 - 8 of 8
- Visuele aandacht van consumenten detecteren, voorspellen en benutten in snel-veranderende marketingomgevingen (CONVISE).Vanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: HORIZON.1.2 - Marie Skłodowska-Curie-acties (MSCA)
- Citizen Scienceproject 'De Oorzaak'.Vanaf1 aug 2023 → HedenFinanciering: VZW en equivalenten, Privé-financiering van binnenlandse oorsprong - onbepaald, Steden en gemeenten, Departement Mobiliteit en Openbare werken, Departement Omgeving, Fonds Recuperatie Fiscale Vrijstelling
- Op het juiste moment! Het gebruik van persoonlijke en contextuele data om gezond gedrag te stimuleren met adaptieve interventies: Theoretisch kader, technologische bouwstenen en empirische evidentie.Vanaf1 jan 2019 → 31 dec 2022Financiering: BOF - projecten
- Doctoraatsbeurs Cristian Alejandro Buzeta Riquelme.Vanaf25 sep 2017 → 24 sep 2021Financiering: Buitenl. publieke opdrachtgever
- De impact van boodschap inhoud en framing in oproepen om bloed te geven: Experimenteel onderzoek naar donorrekrutering en –behoud.Vanaf1 jan 2017 → 31 dec 2018Financiering: FWO Rode Kruis Vlaanderen: Maatschappelijke en medische aspecten van (bloed)donorschap
- Hoeve- en streekproducten: consumentenonderzoek en de economische betekening (sic) van toeristisch recreatieve routes in de provincie Antwerpen.Vanaf1 jul 2012 → 30 sep 2013Financiering: Provincies
- Geïntegreerde Marketing Communicatie: Synergieën creêren door reclame in verschillende mediaVanaf1 jan 2012 → 31 dec 2012Financiering: BOF - Andere acties
- Consumentenreacties op diverse merkstrategieën in een interactieve contextVanaf1 jan 2010 → 31 dec 2011Financiering: BOF - Andere acties
Publicaties
1 - 10 van 60
- Is webcare good for business? A study of the effect of managerial response strategies to online reviews on hotel bookings(2024)
Auteurs: Ana Isabel Loureiro Lopes, Edward C. Malthouse, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 22 - 41 - The impact of nutritional labeling on adult snack choices(2024)
Auteurs: Elke Godden, Clara Cutello, Nathalie Dens
Pagina's: 1 - 12 - Predicting luxury purchases(2024)
Auteurs: Nermain Al-Issa, Nathalie Dens, Ingrid Moons, Omar Ali
Pagina's: 1 - 26 - Masstige buyers(2024)
Auteurs: Nermain Al-Issa, Piotr Kwiatek, Nathalie Dens
Pagina's: 1 - 18 - Branded content and motivations for social media use as drivers of brand outcomes on social media(2024)
Auteurs: Cristian Buzeta Riquelme, Freya De Keyzer, Nathalie Dens, Patrick De Pelsmacker
Pagina's: 637 - 671 - Unique horizontal ellipsis like everyone else(2024)
Auteurs: Jean Pfiffelmann, Alexander Pfeuffer, Nathalie Dens, Sebastien Soulez
Pagina's: 491 - 532 - Food for thought(2024)
Auteurs: Clara Cutello, Francois R. Foerster, Nathalie Dens
Pagina's: 1 - 10 - How do religiosity and acculturation to the global consumer culture drive the perceived value of luxury? A study in Kuwait(2023)
Auteurs: Al-Issa Nermain, Nathalie Dens
Pagina's: 562 - 585 - The rise, growth, and future of branded content in the digital media landscape(2023)
Auteurs: Nathalie Dens, Karolien Poels
Pagina's: 141 - 150 - University students' well-being and engagement in activities in the early days of Covid-19(2023)
Auteurs: Carmem Meira Cunha, Nathalie Dens, Georg Dura Granic
Pagina's: 279 - 303