< Terug naar vorige pagina

Project

Doctoraatsbeurs Cristian Alejandro Buzeta Riquelme.

Marketing communicatie is de laatste jaren ontzettend veranderd als gevolg van digitalisatie. Persuasieve communicatie heeft een revolutie gekend door de ontwikkeling van nieuwe digitale marketing strategieën en de populariteit van sociale media als commercieel kanaal. Digitale marketing is vandaag een fundamenteel onderdeel in de executie van eender welke succesvolle globale "integrated marketing" communicatie strategie. Globalisatie en digitalizatie hebben ook geleid tot een toegenomen interesse in de effectiviteit van nieuwe marketing vormen in opkomende markten, zowel vanuit een academisch als een bedrijfsperspectief. Dit project focust op Latijns Amerika als belangrijke opkomende markt. De centrale onderzoeksvraag van dit project is: Hoe beïnvloeden enkele "structurele factoren" de effectiviteit van digitale marketing strategieën via sociale media in de Latijns-Amerikaanse context? Potentiële factoren die hierbij onderzocht worden zijn van culturele, technologische, economische, politiek/legale en productgerelateerde aard. Om deze onderzoeksvraag te beantwoorden, maakt dit project gebruik van een interdisciplinaire aanpak. Het project bestaat uit een serie studies (voornamelijk experimenten), waarbij theorieën en inzichten vanuit communicatiewetenschappen, media psychologie, economie en marketing gecombineerd worden.
Datum:25 sep 2017 →  24 sep 2021
Trefwoorden:GROEIMARKTEN, MARKETINGBESTUUR, E-MARKETING, CONSUMENTENGEDRAG
Disciplines:Bedrijfsadministratie en boekhouding, Management, Marketing