Onderzoeker
Koen Lombaerts
- Onderzoeksexpertise:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
- Trefwoorden:Pedagogische wetenschappen en didactiek, Aardwetenschappen en aardrijkskunde, Algemene en logistieke diensten
- Disciplines:Lerarenopleiding en professionele ontwikkeling van leerkrachten, Onderwijspsychologie en educatief ontwerp, Educatieve technologie, Curriculum en pedagogische theorie en ontwikkeling
- Gebruikers van onderzoeksexpertise:
Educational Innovation and Change; Personalized and Self-Regulated Learning
Affiliaties
- EU-China Hoger Onderwijs Onderzoekscentrum (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf15 apr 2021 → Heden - Brussels Centrum voor Stadsonderzoek (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf12 mrt 2020 → Heden - Brussels onderzoekcentrum voor Innovatie in Leren en Diversiteit (Onderzoeksgroep)
Verantwoordelijke
Vanaf1 okt 2011 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2022 → Heden - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf8 apr 2019 → Heden - Faculteit Psychologie en Educatieve wetenschappen (Faculteit)
Lid
Vanaf22 jun 2017 → 7 sep 2017 - Dynamiek en Interactie in Hoger Onderwijs, Onderzoek en Innovatie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf10 mei 2017 → 1 jan 2023 - Studies van Media, Vernieuwing en Technologie (Onderzoeksgroep)
Lid
Vanaf1 jan 2017 → 1 jan 2019 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 20 okt 2022 - Educatiewetenschappen (Departement)
Lid
Vanaf1 okt 2008 → 31 mrt 2009 - Onderwijskunde (Departement)
Lid
Vanaf1 jan 2005 → 30 sep 2008 - Staf en secretariaat (Administratieve eenheid)
Lid
Vanaf15 mrt 1999 → 31 dec 2004
Projecten
1 - 10 of 10
- Erasmus+ KeyAction2 : QUALAS : Kwaliteitszorg met Learning Analytics op SchoolVanaf1 okt 2023 → HedenFinanciering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- OZR opvangmandaat: De technologie-ondersteunde professionalisering van leerkrachten en de rol van zelfregulerend en zelfgestuurd leren.Vanaf1 nov 2022 → 31 okt 2023Financiering: BOF - doctorale mandaten
- Francqui-Leerstoel VUB - Academiejaar 2020-2021: toegekend aan Prof. Mien Segers, Maastricht UniversityVanaf1 nov 2021 → 31 okt 2022Financiering: Stichtingen, fondsen e.d. met wetenschappelijk oogmerk
- Erasmus + KA226: meer zelfregulerend leren met technologisch versterkt leren voor ALLE docenten die digitaal gaan (INSTALL-EU)Vanaf1 mrt 2021 → 28 feb 2023Financiering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- ERASMUS+ project - TRANSVAL-EU : Validatie van transversale vaardigheden over gans EuropaVanaf28 feb 2021 → 31 aug 2023Financiering: EU - buiten kader - onbepaald (beheerd door de EC)
- Onderzoek en Sociale Verandering ter bevordering van Compassionate Communities (RESOCO)Vanaf1 nov 2019 → HedenFinanciering: BOF - projecten
- DailyScience.brussels - 2019 STEM 7Vanaf1 mei 2019 → 31 jul 2020Financiering: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
- Cultuur in de Spiegel in Vlaanderen.Vanaf2 apr 2012 → 31 mrt 2016Financiering: Departement Onderwijs en Vorming
- Teaching in the bed of Procrustes – Effectiveness of gender-sensitive strategies with regard to academic achievement, school retardation, unqualified drop-out, the motivation to learn and the aspirations of youngsters in secondary education.Vanaf1 jan 2012 → 31 dec 2015Financiering: FWO Strategisch Basisonderzoek (SBO)
- Invoeren van zelfregulerend leren in de lagere school: een multidimensionale aanpak op leraar- en schoolniveauVanaf1 okt 2011 → 30 sep 2015Financiering: FWO mandaten
Publicaties
1 - 10 van 58
- Comparing Chinese and Western classroom learning environment research: a bibliometric analysis and visualization(2023)
Auteurs: Juan Cai, Free De Backer, Geert Vandermeersche, Koen Lombaerts
- Pre-Service Teachers’ Changes in Perspective: A Transformative Learning Experience During Teaching Practice in Remote Areas(2023)
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Free De Backer, Alexis Nouelle Joson, Koen Lombaerts
Pagina's: 371-390 - Identifying core features and barriers in the actualization of growth mindset pedagogy in classrooms(2023)
Auteurs: Juan Cai, Zhengwen Qi, Koen Lombaerts
Pagina's: 485-507 - Teachers’ Perceptions of Critical Thinking in Primary Education(2022)
Auteurs: Loredana Lombardi, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-16 - Pre-service teachers’ teaching challenges and the transformative learning opportunities during teaching practice in Indonesian remote areas(2022)
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Valérie Marie Thomas, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-18 - The relationship between level of education and household income in the justification of political violence in the EU. the moderating effect of poverty at the country level.(2022)
Auteurs: Gabriel Zohar, Joan Domènech-Abella, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 1-20 - Determinants of self-regulated learning practices in elementary education: a multilevel approach(2022)
Auteurs: Valérie Marie Thomas, Jeltsen Peeters, Free De Backer, Koen Lombaerts
Pagina's: 126-148 - "When people belong, they invest"(2022)
Auteurs: Alexis Nouelle Joson, Koen Lombaerts
Aantal pagina's: 177 - Promoting transformative learning through pre-service teachers’ teaching practice in Indonesian remote areas(2022)
Auteurs: Lufi Kartika Sari, Koen Lombaerts, Free De Backer
Aantal pagina's: 159 - Fostering Critical Thinking across the Primary School’s Curriculum in the European Schools System(2021)
Auteurs: Loredana Lombardi, Frederic Jan Mednick, Free De Backer, Koen Lombaerts