< Terug naar vorige pagina

Onderzoeker

Willem Van Den Broeck

  • Onderzoeksexpertise:
    • In our Brain & Language article (2004) we developed statistical indices of contingency relationships between continuous variables (necessity and sufficiency indices). A software program for calculating these indices, including BCa reliability intervals is available.
    • Our two articles published in Journal of Learning Disabilities were cited in Reschly, D.J., Hosp, J.L., & Schmied, C.M. (2003). And Miles to Go: State SLD Requirements and Authoritative Recommendations. Report supported by the US Department of Education, Office of Special Education Programs (Grant No. H324U010004). De inhoud van mijn artikelen heeft rechtstreeks betrekking op de discussie in de verschillende staten van de US over hoe leerstoornissen precies moeten worden geoperationaliseerd: via eenvoudige verschilscores tussen een IQ-meting en een prestatietoets, of via verschilscores die gebaseerd zijn op een regressie-techniek. Sommige staten gebruiken de ene, andere staten de andere operationalisering. Uit mijn artikelen blijkt dat eenvoudige verschilscores psychometrisch te preferen zijn.
  • Trefwoorden:Psychologie
  • Disciplines:Sociale wetenschappen, Medische en gezondheidswetenschappen, Ingenieurswetenschappen en technologie, Landbouwwetenschappen, diergeneeskunde en levensmiddelenwetenschappen
  • Gebruikers van onderzoeksexpertise:
    • In our Brain & Language article (2004) we developed statistical indices of contingency relationships between continuous variables (necessity and sufficiency indices). A software program for calculating these indices, including BCa reliability intervals is available.
    • Our two articles published in Journal of Learning Disabilities were cited in Reschly, D.J., Hosp, J.L., & Schmied, C.M. (2003). And Miles to Go: State SLD Requirements and Authoritative Recommendations. Report supported by the US Department of Education, Office of Special Education Programs (Grant No. H324U010004). De inhoud van mijn artikelen heeft rechtstreeks betrekking op de discussie in de verschillende staten van de US over hoe leerstoornissen precies moeten worden geoperationaliseerd: via eenvoudige verschilscores tussen een IQ-meting en een prestatietoets, of via verschilscores die gebaseerd zijn op een regressie-techniek. Sommige staten gebruiken de ene, andere staten de andere operationalisering. Uit mijn artikelen blijkt dat eenvoudige verschilscores psychometrisch te preferen zijn.